søndag 7. august 2011

Søndags SYsler

I dag har jeg tilbrakt maaaaange timer foran symaskina mi.
I og med jeg er amatør på sying, tar sikkert ting litt lang tid, men jeg syns jeg har fått gjort mye lell :0)

Har lagt opp 5 bukser for fineste guttungen og 3 for meg -jepp, vi er litt stutte i bena ;0)


Også har jeg fått sydd tre putetrekk til snuppa sin kosekrok/underkøye.
Det er mine første puter ever så jeg er mer enn fornøyd :0)




Hun har gardinkappe i vinduet i samme rosa stoff, og så skal snille mamma'n min sy gardiner rundt kosekroken/underkøya i samme stoff. Det turkise stoffet skal få bli machet på en puff.
Tanken er at denne puffen og en liten kommode skal males i lys rosa eller lys turkis (så for meg en av hver farge).
Senga skal bli lys-rosa, og klesskapet skal bli lys-turkis.
Men det blir vel ikke før til neste sommer igjen kan jeg tenke meg. Nå begynner snart siste skoleår og det blir ganske så travelt i hvert fall fram til jul.


Klarte forresten å lage slik omslagslukking på baksida på putene og, det var jo så lett som bare det :0)
Det ble litt slapp lukking på den første puta, men så ble det bedre på de to siste, så det er jo flott å se at jeg lærer av mine feil :0)




Ingen kommentarer: