onsdag 3. august 2011

Loppeinvasjon på puslekroken!!!!


Jepp, her kommer alle de deilige loppene jeg fikk kloa i på helgas loppemarked :0)

Diverse kjøkkenredskaper av ymse slag....
Øverst til venstre på dette bildet er ei tøff nål av en fugl, umulig å få noe bra bilde av den med mobilen, må nok finere kamera til....
Ellers to 1 dl mål i plast, strikkelise, sitruspresse i glass, 2 lange skjeer som jeg kan minnes at min mommo hadde like av, tenkte de kunne være fine å ta syltetøy med, og en herlig tresleiv, sjarmerende gammel og slitt (sukk)


Plastredskaper i glade farger (oppdaga at den ene er en del av et salatbestikk og jeg fikk selfvølgelig bare med meg den ene delen...) et gammelt rivjern og en liten stekespade (til moffeloffene)...

Et kjempesøtt bilde som har fått sin plass på veggen på jenterommet...


Et herlig metallfat som passer veeeldig godt inn på mitt kjøkken!!


Min svakhet for vakre bokser fikk litt utløp da det under det ene bordet var massevis av slike skatter!!! Begge disse har fått nytt liv som perleoppbevaring for ungene.

En skikkelig skatt av en boks!!! Den har så fin farge og passer også godt inn på kjøkkenet mitt (smiler) også er den litt spesiell i størrelsen syns jeg.

Et slikt skilt har jeg barndomsminner fra, og snappet det med meg uten å nøle.
Nå henger det over do, og jeg smiler litt hver gang jeg ser det (kniiis)
(dette er et av de bildene som ikke vil legge seg rett vei, beklager)

Ei søt lampe som har fått lov til å henge i kosekroken på jenterommet...

Dynetrekk som jeg kanskje kan sy noe av.....

Jeg hadde også med meg en blå barnekoffert med hvite prikker hjem, men den kom knapt inn døra før sønnen tok den i bruk, den var jo perfekt som pengekoffert må vite!!
(siden har det vært stor seddelproduksjon på gutterommet, både 10 000 lapper og 100 000 lapper og ellers penger av ymse slag, men hysj hysj!!!)
Og oppi kofferten lå til frøknas store glede 2 bratz dukker med klær og litt utstyr, samt en guttedukke som fort ble kjæreste med begge bratzjentene ;0)

Og til slutt det som var selve toppen på kransekaka for meg...
Ei gammeldagskrydderhylle, med alle delene i behold.
Jeg var i ekstase!!!!!!!!
Den har fått tilhold i hobbykroken og står der og viser seg i all sin prakt :0)))


O LYKKE!!!!!!!

Alt dette betalte jeg sånn cirka 300 kroner for, bare det var jo også en stor god grunn til å smile resten av dagen, og de påfølgende dagene :0)

tuddelu......


1 kommentar:

Siv Iren sa...

Så mye fine lopper du har funnet siden sist jeg tittet innom bloggen din! (ja jeg er litt slapp på blogglesing for tiden, men har så mye kreativt som må ut og bruker opp tiden min!)

Det blå fatet var knall, og jeg fikk nesten dårlig samvittighet av å eie intet mindre enn 5 av boksene i samme serie (og farge). De skulle jo stått på ditt kjøkken og pyntet opp!

Du får si fra om du vil bytte en av plastboksene dine mot blå bokser, det er nemlig plastboksene som regjerer på mitt kjøkken :)