fredag 29. juli 2011

Min karriere som sydame har sett sin spede begynnelse.....

Jadda.... Har altså kvinna meg opp og satt meg foran symaskina for å se om ikke jeg klarte å skape noe brukanes. Noe som kunne ligne på sånne små punger eller mapper som man ser rundt omkring i blogglandia....

Jeg hadde en del lækkert stoff som jeg vant i en giveaway hos RETROGLAD som jeg så for meg å sy noe fint av.... dessuten hadde jeg kjøpt passende duker på loppis til fôr, også har jeg jo en "stoff-avhengig" mamma som jeg arver litt av ;0) så alt har i grunn vært klar i lengre tid :0)

Første forsøk......
Slett ikke billedvakkert (og faktisk så er bildet opp ned ser jeg plutselig, beklager det) men litt brukanes er den jo. Problemet var at den var aaaaaltfor stor (dette gikk fort, og mål var aldri noe tema), og dessuten synes sømmene på innsida.....
Men den har fått lov å bo i veska mi med bind oppi, litt mer diskre enn at dem flyter rundt oppi der vaffal ;0)


Neste forsøk,
og denne gangen ble det ikke synenes noen sømmer faktisk :0) !!!!! (STOOOOLT)
Og det takker jeg HANNE for, hun har delt en fantastisk tutorial om hvordan man skal sy i glidelås på bloggen sin, selv JEG klarte på første forsøk (altså første forsøk med instruksjoner, første syforsøk var jo tross alt uten noen instruksjoner og det gikk jo litt trått...)

Eneste problemet nå var jo at den ble aaaaltfor lang til å bli en søt liten pung, for jeg hadde jo ikke tenkt så mye på størrelsen denne gangen heller, bare opptatt av å sy i fôr og sånn pent som jeg var. Men den ble akkurat passe til solbrillene mine, aldri så galt at det ikke er godt for noe ;0)

Jeg ga meg ikke der, ble faktisk 3 små punger i passende størrelse og uten utstikkende sømmer på innsida, men dem får du se en anna dag :0)
Artiiiiiiig!

Ingen kommentarer: