mandag 8. desember 2008

Pepperkakehus og annet som hører jula til i Skramstadberget =0)




Det er kaldt om dagen, og snøen ligger så det ser ut som reneste eventyret.
Vakkert er det, og det skaper god julestemning i heimen.
I pepperkakeland har også snøen lagt seg, i hvert fall på taket, og alle som bor i det store pepperkakehuset gleder seg over at i år har de faktisk fått vinduer av edleste sort, nemlig gelatinplater =0D


Og i og med jula nærmer seg både i pepperkakeland og i Skramstadberget, gjør vi små juleforberedelser.
Laget disse til-og-fra-lappene her om dagen.
Lager ikke til alle pakkene som blir levert da jeg vet at de fleste til-og-fra-lapper blir lest og kastet (dåååån)

For første gang har jeg også prøvd meg på en julekule i papir.

De er utroligvakre å se på om de blir gjort ordentlig, jeg trenger nok litt mere trening (rødme)

Det tok lang tid å lage denne ene stakkars kula, så den skal nok få henge på treet i år, selv om den ikke er perfekt - for hvem er vel det??

Kos dere i førjulstida folkens, det skal vi =0)

3 kommentarer:

Mamoth sa...

Så mye fint du har laget Gunn Hege!
Det blir nok ikke noe pepperkake hus på oss i år, men har da fått bakt litt da!
Dersom du stikker inn på jobben min og ser på stolen rett innfor døra på kontoret mitt, så ligger det noe der til deg.

Klem Elise

Leena V. sa...

Som du produserer da jinte ;-)
Tenker at ungene koste seg skikkelig da pepperkakehuset ble laget.
Lekre pakkelapper du!! Har jo vært så heldig å få ett av de selv :D Tusen takk!!
Og den julekula ble jo bare skikkelig fin da. Slik fikk jeg lyst til å lage også.... Får se hva som kommer først.. juleaften eller julekule ;-)
Klæm fra Leena

Nina sa...

Det ser ut som dere har kost dere med pynting av pepperkakehus. Og heldige var de som fikk vinduer. Det er det ikke i vårt hus. Pepperkakehuset altså;) Kjempelekre til-og-fra-lapper. Her må jeg innom igjen for å hente inspirasjon når jeg skal lage flere til-og-fra-lapper. Men det får vente til julekortene er ferdig. Og julekula di ble veldig fin:)Ha en fortsatt fin førjulstid:)Nina