lørdag 31. desember 2011

Kreativ romjul og årets siste lopper (nesten)

Fridager går på en merkelig måte mye fortere enn vanlige arbeidsdager
slik har det også vært med denne romjula
vi har hatt fri alle sammen,
og ikke gjort noe fornuftig
Målet har liksom vært å gjøre minst mulig på mest mulig tid....
og vi har klart det altså :0)
Vi snakker tv-titting, sløving, godterispising, tv-titting, vin, familiebesøk, mat, tv-titting, vin, godis, sløving...
dere skjønner tegninga....

og midt oppi det hele så har a mor sjøl vært kreativ,
myyye kreativ

jeg har strikka og sydd til krampa nesten har tatt meg,
og jeg har kost meg glugg!!!

Jeg har sydd to puter, en haug med erteposer, ei veske, tre punger, et supporterskjerf
strikka 3 luer, 2 par vesketøfler og enda begynt på flere....
(bilder kommer)

Grunnen til denne overveldende produksjonen er at jeg for det første faktisk har hatt energi, tid og mulighet,
og dessuten ble jeg spurt om å være med på et julemarked i år,
men jeg ble ikke spurt før i november,
så jeg tenkte at neste gang, DA..... så nå produserer jeg altså på harde livet til neste julemarked.
Noe blir nok gitt bort i gaver etterhvert som året går, 
men jeg håper jeg har noe liggende klart da desember atter kommer..

I mellomtida skal jeg gå et halvt år til på skolen,
og regner kanskje med at ikke det blir så mye kreativt akkurat i de måndene
(ikke hvis det blir slik som det har vært i hvert fall....)


Jeg rakk dessuten innom en tur på butikken i væla sånn rett oppunder jul og,
og som seg hør og bør så kom jeg naturligvis ikke tomhendt ut igjen....

Noen herlige juleduker...


En liten pynesopp på tallerkenhylla.....

ser du den ikke sier du.....

heeeelt nederst til venstre.... 
foran  fatet...
 liten og søt ja?
er visst en liten stearinsopp

også fant jeg et par salt/pepperbøssepar....
de øverste her er så bittesmå og søte at jeg ikke hadde hjerte til å sende dem fra meg,
så de står på ei hylle på kjøkkenet her (foreløpig, kan vel hende de ender lenger ned i gata her etter hvert...)

 disse var også ganske små og søte,
men siden de over allerede hadde slått seg til på kjøkkenet her så reiste disse nedover med det samme

 et snømannbilde på hvert barnerom...

 selveste nissen og frua står på kjøkkenet og vinker,
de er også salt/pepperbøsser som ikke har reist videre sånn med det første


Det var årets siste lopper,
nesten,
jeg kjøpte meg to fiiiiiine ting på eplas bruktsider helt oppi jula, 
de er så fine at de fortjener et eget innlegg, 
kommer plutselig!!
mine kreative sysler kommer også smått om senn på bloggen inn i det nye året

Et godt nytt år til alle som måtte finne veien inn hit,
håper dere fortsetter å titte innom i det nye året også

tuddeluuuu.......





Ingen kommentarer: